barcrawl &Telefonlös

Hej!
I lördags åkte jag och Ally in till stan för att möta upp ett gäng andra au parier. Vi hade alla beställt biljetter (som vi fick gratis pga att vi är au pairer) till något som kallas "barcrawl". Det var ett evenemang som är till för "newbies", backpackare, aupairer eller för människor som helt enkelt inte är härifrån och vill möta andra i samma situation. 150 människor hade beställt biljetter för natten. Vad det går ut på är att man "hoppar" mellan olika barer/klubbar, får billigare drinkar och på vissa ställen även gratis drinkar. Sen behövde vi förstås inte betala in oss på klubbarna som det vanligtvis kostar att gå in på. Vi hade det verkligen SUPER kul. Träffade så många nya ansikten från världen över, till och med au pairer från Finland och Sverige. Definitift något jag gör igen. 
När vi åkte hemåt med sista spårvagnen som gick för natten, steg vi av och av någon anlending råkade jag lämna min telefon, som jag hade suttit och hållit hela vägen hem, på spårvagnen. Så typiskt. Sekunden dörrarna stängdes och spårvagnen åkte vidare så märkte jag att nejnejnej, nu glömde jag min telefon.
Vi gjorde allt dagen efter för att försöka ringa spårgagnarnas lost&found, men ingen telefon är ännu funnen. Så, dit for den telefonen som jag köpte mig innan jag kom till Melbourne. 
Har försökt hitta den samma telefonen att köpa här, eftersom jag gillade den och dess kamera var super. Men den finns nog inte. Så, imorgon ska jag gå och köpa en telefon, äntligen, efter snart en vecka telefonlös haha. Har verkligen märkt hur beroende man är av sin telefon, har känt mig helt konstig denna vecka när jag inte haft tillgång till telefonen och dess innehåll.
 
1 kommentar
Leif L

Hur går det med gamla mobilen? Har du IMEI numret? Har du skickat SMS till den?
Det skall väl gå att släcka ner den med hjälp av IMEI numret?