Vasadag

Igår hade både jag och mamma ledig dag, så vi passade på att sticka iväg till Vasa för att inhandla behövligheter till Australien. Troligtvis hinner jag inte shoppa mer före resan. Kände dock efter igår att jag har allt jag behöver nu. Köpte bland annat Australisk adapter, större ryggsäck och skor för kanonbra pris på barnavdelningen, haha! Kap!
Efteråt släppte mamma av mig hos Lärare Lotta. Musiklinjen blev återbjuden (?) på kaffe och mys. Så vi hängde några där tills ganska sent, spelade musik och åt gott! Jätte trevligt!
Ja, sen såg vi denna fantastiska man i Rewell center, av alla ställen. Tuffing!
1 kommentar
Leif

Hej, läser om "flytten" till Australien... Det låter intressant. Hade det varit på 1800-talet, så hade det tom blivit en spännande resa... ;-)
Men någonstans skall man ju "börja" på sitt livs resa, så varför inte i Australien.
Nu för tiden kan man inte resa speciellt långt. Det är svårt att komma utanför mobilens täckningsområde, eller att man inte skulle nås av eposten...

Att flyga till Australien känns ju som en betydligt kortare resa än att åka med motorcykel till Bajkalsjön, enkelresa 11-12 dagar, och hemresa lika länge... ;-)
Å andra sidan blir inte heller själva resan någon större upplevelse. I början får man väl "nöja sig" med upplevelsen på destinationsorten. Man får inte allt här i världen.

Gillar man sommarväder, dvs +20gr i många månader, då låter inte Australien helt fel.

Jag träffade en kvinna från Nya Zealand i samband med rallyt i Jyväskylä för några år sedan. Hon tyckte att vädret i Jyväskylä, i juli, var kyligare än på vintern på Nya Zealand... Så kan det vara.

Du får ha det så bra där nere! Tänk på att tiden kommer att rusa iväg, så var "effektiv" från början. ;-)

Svar: Hej! Ja snart bär det iväg! Ska bli otroligt roligt och nog också spännande även om jag har täckning ;)Men tack för peppande ord!
Linnéa K.