update

Hej där! Har inte orkat lägga tid på bloggning alls, det finns ju så mycket annat att göra haha!
 
Tänkte bara dokumentera lite vad som hänt senasta veckan.
 
Lördag 16.7:
Vaknade upp med tuppen. Tog det lungt med barnen som så småningom började piggna till. Åt frukost och sen gjorde Chloe sig färdig för balett. Körde till balettskolan och tog med Benny (hunden) för att gå på en promenad i Wattle park medan.
Senare på dagen körda jag med Charlie till svenska skolan, en bit bort. Tog en promenad under tiden Charlie var på skolan på Chapel street, en känd gata med mycket spännande butiker.
Kom hem runt 4 tiden, och då var min jobbdag över.
Sen började jag i långsam takt göra mig redo för kvällens bestyr. Blev skjutsad av Ford till Allys (min nya kära vän som bor 2km härifrån) hus. Vi tog spårvagnen till Richmond för att gå en gata med en massa trevliga skyltfönster, upp till Chapel street där vi sen skulle träffa några andra Au pairer. En av au pairerna hade med sig sitt kompisgäng också så vi blev rätt många tillslut, vilket var jätte trevligt. Baren vi hade bestämt som mötesplats var dock väldigt liten och musiken var på högsta volym så det blev lite småjobbigt att prata med varandra där. Så därifrån flyttade vi oss ganska snabbt och efter mycket om och men bestämde vi oss för att alla ta taxi till en bar i Richmond. Hade en jätte trevlig kväll och fick möta många nya ansikten.
 
Söndag:
Ally, jag och två tjejer vi mötte på lördagen bestämde oss för att åka till en marknad i St. Kilda. Det var en jätte mysig liten marknad med mycket smycken och konstverk av olika slag. Sen åt vi hamburgare (jättegoda) på en liten resturang. Eftersom klockan inte var så mycket och ingen av oss ville åka hem så gick vi runt i några butiker. Det var rätt kallt även om solen lyste för St. Kilda ligger vid havet. 
 
Måndag: Ledig dag. Åkte med Ally på "frukost", eller jag vet inte vad jag ska kalla det, haha för vi åt detta:
Sen strosade vi runt i några butiker, åt sushi senare på dagen och bara tog det lungt. På kvällen gjorde jag sen inget speciellt.
 
Sen har resten av veckan rullat på som vanligt. Charlie och Bettina åkte iväg till Finland på söndagen så just nu är det bara Ford och Chloe här. Så Chloe och jag får ägna tiden åt bara varandra nu, skönt så!
 
Idag har vi varit ut med sparkcykeln (jag sprang brevid haha), stannade och tittade på "Galah" fåglar, så himla fina! Värt att googla!
Åkte också in via grandmas house, där vi blev bjudna på lite kaka. Lyxigt.
 
 
 
 
2 kommentarer
Sarah

Va gott de där såg ut me jordgubbarna till :)

Leif L

Jordgubbar mitt i vintern.
Den hårdaste vinterkylan börjar snart bli över... ;-)

Ni firade inte lillajul när det var som mörkast och dagarna som kortast?
Annars har jag inte riktigt klart för mig vem de olika personerna är. Jag tänkte inte på dem som du träffade i helgen.