Augusti

Försöker så gott jag kan att uppdatera här. Om inte för er som vill läsas skull så för min skull, så att jag har något att se tillbaka på. Nog för att jag kommer ha det även om jag inte skriver. Men att blogga för det lättare att minnas saker sen, som en dagbok.
Har varit här i över 2 månader nu och jag mår bara bra. Jag lever livet här borta! Inga känslor av hemlängtan än så länge. Klart jag saknar mina nära och kära och tänker på dem ofta men jag vet att de finns kvar, vi finns alla under samma himmel. Sen börjar ju mina vänner förflytta sig till platser runt om i världen också så om jag skulle vara hemma skulle jag ändå inte kunna träffa dem, hehe, känns lite bättre att tänka så.
Ja som sagt, livet leker och rullar på. Au pair livet börjar bli en vana och känns inte längre lika "nytt". Jag lär mig dock nya saker nästan varje dag. För att inte tala om det engelska språket, varje dag är som en engelska lektion. Min "familj" vill mig allt väl och ser till att jag mår bra - kunde inte fått bättre värdfamilj!!<3 
 
Har försökt träffa så mycket folk som möjligt och hitta på saker när jag är ledig, för att inte sen känna att jag inte gjort tillräckligt under min tid här.
 
 
0 kommentarer