Hantera stress

Denna dagen har varit en riktigt tung en. Vaknade upp med måndagshumöret, vill säga det sämsta humöret ev vardag kan medföra. Jag steg upp på fel sida som vi brukar kalla det. Jobbet rullade på lite snabbare än vanligt men sen kom jag hem och var så trött som jag alltid är så jag lade mig i sängen för att vila en stund. Jag vet, det är ajabaja men ack så skönt det är med en tupplur på dagen, finns nog ingen skönare sömn. Men sen kommer steget efter man vaknat ur en dagsvila. Ojojoj.. bara sura miner, även om sömnen var god. Halv 5 blev det dansträning och usch så jobbigt det var idag. Orkarde inte med något, usch värsta känslan.
Det har varit så stressig på senaste tiden med diplomarbetet i dans, alla shower, jobb osv osv. Jag är så dålig på att hantera stress. Antingen blir jag galen och otroligt känslig eller så bara struntar jag i allt och ligger döende i sängen. Sen sparas all stress till den sista dagen så att jag blir på gränsen till att spränga. 
På onsdag har vi dinnershow, vilket blir den sista showen för mig, iår om inte längre. Känns sorligt men samtidigt är det skönt att få kryssa av. Efter det är det bara Kroatienresan som gäller och all träning inför tävlingen vi ska delta i där. Ska bli såsåså kul! Men ja stressen kommer väl inte släppa förrän juli gissar jag.
Det är mycket som händer nu, mycket som ska fixas inför avfärden till landet down under också. Längtar så otroligt mycket på att få komma bort från allt!
 
 
0 kommentarer