Vecka 35

Hej!
Ännu en vecka har passerat. Har ledigt på måndagar också dock så min "helg" är inte över än. Denna helg har varit rätt lugn. I fredags var jag hemma med barnen på kvällen eftersom B och F hade blivit bjudna över på middag hos några vänner. Så jag tog det bara lugnt, kollade tv och gick och lade mig rätt tidigt. 
Igår jobbade jag till ca halv 5 tiden. Lördagar går mest ut på att köra barnen till deras "aktiviteter". Chloe har balettklass på morgonen, medan hon dansar brukar jag gå ut och gå/springa i Wattle park som ligger alldeles brevid. Sen åker vi hem, byter kläder, tar det lugnt, äter lunch och efter det gör vi oss alla klara för svenska skolan (Jag, Charlie och Chloe). Bilturen dit tar ca. 30min. Medan de är där i 2,5h brukar jag gå till Chapel street som är en rätt  känd gata här i Melbourne, där det är mycket liv speciellt om kvällarna. Gatan är fylld av resturanger, barer, caféer, butiker och annat spännande. Så där får jag lätt timmarna att gå. Men igår bestämde jag mig för att besöka Swedish church som ligger nära stället där "svenska skolan" ligger. Så jag gick dit, det är dock inte en kyrka, utan bara ett hus, men ett fint sådant och området var också väldigt fint.
Glada barn som skulle kunnat leka hur länge som helst, hehe ;)
0 kommentarer