olydig hund

Hej!
Har haft ledigt i princip hela dagen. Hade två modersmålstimmar i början av dagen, sen slutade jag och åkte hem. Har bara latat mig idag.
Skulle ta ut hunden och gå över vägen för att låta henne springa på åkrarna på andra sidan som hon vanligtvis gillar. Så när vi kom över tog jag bort kopplet från henne och började gå iväg över åkrarna. Hon lämnade kvar och nosa vid åkerkanten men jag vandrade vidare för att hon alltid brukar komma efter en stund. Men hon var envis och inte skulle gå idag, så jag började gå tillbaka mot henne. Rätt som det var börjar hon springa upp mot stora vägen, hon verkade tycka det var okej att springa iväg själv eftersom jag ändå var påväg. Jag skrek som en dåre och ropade på henne och hon stannade. Hoh. Så skulle jag locka på henne att vi skulle gå mot andra sidan så att hon inte skulle springa ända upp mot vägen. Men NEJ. Hon börjar springa upp mot vägen och jag efter. Mitt hjärta bultade ur led. Jag sprang efter och ropade och tills ser jag att hon tagit sig över vägen och står på vår gård. Förbaskade hund. Eftersom jag vet hur hårt bilarna kör på den vägen blev jag ju förståss jätte rädd. Vår Peppi kan vara så otroligt oberäknelig..Nåja, hon tog sig över med livet i behåll bara för att det inte kom bilar just då.
 
 Har förresten inte bara latat mig idag. Tog mig till gymmet för första gången på länge. Köpte mig ett månadskort. Är ändå rätt mycket ledig denna period så tyckte att det skulle passa in bra. Så nu blir det mer intensiv träning i en månad om inte längre. Taggad!
0 kommentarer