växthus och piknik

Ola!
Vilket jädrans väder alltså. Värsta vinter kylan här i Österbotten, varföööör? Ja, så här är det väl att bo i Finland, man kan inte räkna med en fullständigt varm sommar. Har knappt kunnat gå i shorts ännu.
OCH MIDSOMMARN?! Vi får väl helt enkelt vara glada över att det inte visar snö på väderprognosen tills dess.
 
Idag är det måndag, helt vanlig dag skulle jag säga. Lite halv jobbig eftersom jag sov aningen för länge i morse och rullade in på jobbet med vespan 5 minuter för sent. Orsaken till en väldigt trött Linnéa var väl att doggelito gnällde, pipade och försökte prata med oss igår när vi ville sova. Peppi satt brevid mammas och pappas säng och gnällde as högt! Sen kom hon till mitt rum och kollade lite, sen in till syrrans rum. Och så höll hon på. Vi gissade att hon ville sova i någons säng, men det har vi satt förbud på från och med nu. Så somnade ca. 1. Sängen var tyvärr för skön imorse, så ja därav min försening på 5 min.
 
Inte nog med att jag försenade mig så klantade jag mig en hel del på jobbet också. Vi klippte ''klasar''. Jag är alltså i tomatväxthus och vi skulle idag klippa kvistanra som inte längre har tomater på sig. Ja, tydligen blev jag lite för ivrig med den där saxen och råkade klippa av ett snöre som håller upp plantan högt uppe i taket. Jag såg helt enkelt inte att snöret gick där bakom klasen. KLANTIGT! Jag klippte inte av bara ett snöre, UTAN TVÅ!! Jag tänkte få spunk! Hur lyckades jag liksom.. Gick förståss och sade till sen när jag var klar. Resten av gångarna där jag skulle klippa var jag superduper nervös över att klippa fel och kollade jätte noga efter. Är rädd för att klippa i fortsättningen. Hahahah, dagens problem ja.
 Jag led.
 
Sen har vi haft "dansavslutning" idag. Vi var ute och hade fem kamp. Spelade bl.a. vollyboll och kastade ägg. Sen hade vi knytkalas ute under de fina gråa målnen som bara väntade på att få släppa ner sitt. Där satt vi med en hel drös av god småplock så som jordgubbar, körsbär, muffins, kakor, melon, saltakex, cakepops osv.
Helt mysig avslutning på dansträningarna och den här jobbiga dagen.
 
Ska avrunda detta långa maybe ointressanta inlägg med ett gonatt. Klockan är muckee!
 
 


 
0 kommentarer