Våga acceptera dig själv

Tänkte skriva av mig och mina tankar lite.
 
Alla borde våga acceptera sig själv, sitt liv och sitt utseende. Alla borde leva efter sina egna egenskaper och sina viljor, våga stå för den person man lever livet för. Man ska ge kärlek åt sig själv. Man är ju skapad av någon och man är ett liv så varför inte leva för det man själv vill göra någonting eget av det. Att inte leva upp till de förväntningar som andra i omgivningen har av dig. Vem är det egentligen jag är? Vad är det jag egentligen vill? Vilka egenskaper har jag och vad går det att använda dem till? Alla är ju unika och hur tråkigt vore det inte om alla såg likadana ut och hade likadana egenskaper? Man kan inte heller vara perfekt, ingen människa kan vara perfekt. Alla har sina dåliga sidor och sina bra sidor. Fast man kan säga att alla är perfekta på sitt eget vis. Tanken om att ''man borde se ut sådär och kunna göra sådär då skulle jag acceptera mig själv, då skulle jag vara snygg'' Nej, bort med dom tankarna. Du ska vara nöjd med dig som du är. Målet för de flesta flickor är ju att ha smala ben och tränad mage o.s.v. Varför? Vem som helst kanske kan nå det målet men det är ju såklart lättare för vissa än för andra eftersom vi är alla byggda på olika modeller, vi har alla olika fomer och benstommar. Men att så många tror att om man ser ut som de där modellerna gör då är man ju perfekt? Nej, absolut inte. Man är minst lika perfekt om man är mullig.
 
Acceptera dig själv som du är! Börja nu, det finns ju ingen tid att förlora. Onödigt att vänta.
Se inte ner på dig själv, tryck inte ner dig med att jämföra dig med andra. Se upp på dig själv istället och va din egen förebild. Varför vara kritisk mot dig själv när du inte ens behöver vara det? Lägg undan tankarna om att du är ful, misslyckad och inte duger, för inget av det stämmer.
Du är du och ingen annan, kom ihåg det!
 
 

 
tankar tips
2 kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film

Fin blogg du har

Penny

Så fin blogg!! :)))